Schibsteds Sales & Inventory (SSI) är Schibsted Sveriges organisation för annonsaffären och representerar alla bolag i Schibsted Sverige med en primär annonsaffär. Vi sätter kunden i fokus på ett sätt som är nytt, annorlunda, relevant och modigt. 

SSI representerar några av Sveriges starkaste varumärken som Aftonbladet, Klart, Tv.nu, SvD, Blocket och Omni.

Vi söker meriterade säljare med drivkraft att arbeta med Schibsteds samtliga produkter och varumärken i portföljen. Som Client Manager ansvarar du för viktiga kunder och byråer. 

Om rollen 

Detta är en roll som ställer krav på affärsmannaskap och en vilja att utveckla Schibsteds affär och relation med såväl kunder som byråer. Du kommer vara ytterst ansvarig för intäkterna och samarbetet på alla plan mot givna kunder. Förväntningarna på att du ska utveckla våra kunder i deras vilja/förståelse kring fördelarna i ett samarbete med Schibsted är stor. Din position hos såväl kund som byrå är rådgivande och affärsmässig. 

Arbetsuppgifter och ansvarsområden: 

  • Budgetansvar för hela SSI:s budget på givna kunder och byråer. 
  • Strategisk och taktisk planering för givna kunder och byråer. 
  • Bidra till utvecklingen av intäktsmöjligheterna inom alla våra kanaler och affärsområden. 
  • Bidra till utvecklingen av koncept som löser kundens utmaningar i alla våra kanaler. 
  • Ta ansvar för egen utveckling och kunskap inom media. 
  • Vara en bidragande del i att skapa Sveriges/Nordens bästa säljkultur som med kunskap, inspiration, lagkänsla och vinnarinstinkt attraherar de bästa säljarna på marknaden. 
  • I eget säljarbete säkerställa att det finns en överensstämmelse med Schibsteds kärnvärden, övergripande vision och code of conduct (policy). 

Om dig 

Du trivs och inspireras av att arbeta i en digital miljö där teknikutvecklingen hela tiden skapar nya möjligheter för Schibsted och våra kunder. Som person är du en inspirerande kollega. Du förstår vikten och möjligheterna av att hjälpa varandra, dela med sig av kompetens samt ge och ta feedback. För dig är det självklart med vinnarinstinkt, att alltid prestera bästa möjliga resultat både när det kommer till ”hårda” värden som intäkter och mötesaktivitet men också kring ”mjuka” värden som säljteknik och personliga utvecklingsområden. 

 

Vi tror att du har: 

  • Mellan 3-5 års erfarenhet av digital försäljning. 
  • Mycket god samarbetsförmåga och social kompetens. 
  • God förmåga att arbeta självständigt, ta egna initiativ och vara mycket drivande. 
  • Ett mål- och resultatinriktat fokus. 
  • Ett strukturerat arbetssätt som stöttar givna kunders utveckling. 
  • Ett analytiskt kunnande och förståelse. 

Ansök nu 

Välkommen med din ansökan så snart som möjligt. Skicka in din ansökan idag då urval och intervjuer sker löpande och tillsättning kan ske före sista ansökningsdag.

För frågor angående tjänsten är du välkommen att kontakta Johan på johan@kraftsam.se

Välkommen med din ansökan!