Vi söker dig som brinner för försäljning och har drivet att jobba självständigt men samtidigt kunna ta hjälp eller hjälpa dina kollegor. Att jobba mot uppsatta mål är en självklarhet. Du är intresserad av teknik och tekniska lösningar. Har du erfarenhet från branschen är det en fördel men inget krav. Du uttrycker dig väl på svenska och engelska. Arbetet medför 25–40 hotellövernattningar/år. Det blir många resor med tjänstebilen i dom norra delarna av Sverige.

Om rollen

Som Account Manager blir du ansvarig för ett distrikt med befintliga kunder och ska utveckla dessa, samt uppsöka nya potentiella kunder, stort fokus på ny kundsbearbetning. Hos oss får du möjligheten att fokusera på det som är allra viktigast: att skapa långsiktiga kundrelationer och att vara kundens naturliga förstahandsval. Kontakten med våra befintliga kunder och våra prospekts sker genom telefon, besök (min 220st/år), mail och Teamsmöten. Vi har idag 5 produktområden: Sensorer, Komponenter, Industri PC, Styrsystem och Drivsystem. Ditt ansvarsområde blir att sälja IndustiPC, panelPC, styrsystem och drivsystem. Du gör kundresor ena vecka och har kontorsarbete den andra. Du ansvarar för hela säljprocessen: besöksbokning, företags- och produktpresentationer, offerthantering och du gör affären. Det är ett högt tempo med mycket kundkontakter som kräver ett stort driv och engagemang. Norrlandsdistriktet sträcker sig från Uppsala och norr ut och du utgår från vårt kontor i Upplands Väsby.

Vilka är SCN? Sensor Control Nordic AB är en oberoende leverantör av komponenter och system inom området industriautomation. Vi ägs sedan 2017 av Addtech, en svensk börsnoterad teknikhandelskoncern med ca. 3 000 medarbetare i drygt 130 dotterbolag och med en årsomsättning om drygt 11 miljarder svenska kronor. Vår vision på Sensor Control Nordic är att bli Nordens ledande oberoende leverantör av komponenter och system till maskinbyggare. Basen ligger i Stockholm och kontor finns i Malmö, Helsingfors, Oslo, Tallinn och Shanghai. Vårt kundfokus har vi lagt på medelstora och stora maskinbyggare.

Hos oss på SCN får du jobba i teknikens framkant i ett team med högt kvalificerade kollegor. Vi arbetar aktivt med att skapa bra gemenskap och arbetsglädje. Vår företagskultur sedan 1997 är viktig för oss.

Läs mer om oss på: www.scn.se

Följ oss gärna på LinkedIn https://www.linkedin.com/company/612249

Huvudsakliga arbetsuppgifter

  • Handläggning och återkoppling till kund (sker dock senast inom 24h)
  • Vara ute mycket och träffa kunder, möten, träffar tekniker och konstruktörer
  • Sälja SCN´s produkter
  • Ansvara för att rätt information lämnats till Backoffice avdelningen gällande kundpriser, inköpspriser, artiklar, leverantör, antal och specifika villkor

Du får

·     En viktig roll i ett bolag med höga ambitioner och stora framtidsplaner

·     En bra kundstock med viktiga kunder för oss

·     Framtida möjligheter att utvecklas inom företaget

·      Ett omväxlande arbete med en tydlig utvecklingsplan

·      Ett kul gäng att dela din vardag med, det är viktigt för oss att trivas på jobbet!

Vi ser gärna att du har

·      Starkt driv, en god dos tävlingsinstinkt och stort engagemang

·      God förmåga att lyssna och fånga upp affärsmöjligheter

·      Lätt för att skapa goda och långsiktiga relationer

·      Tekniskt intresse och datavana

·      Ett strukturerat arbetssätt och tidigare erfarenhet av B2B försäljning med kundmöten

Krav

·      B-körkort

·      Dokumenterat bra resultat i försäljning

·      Flytande svenska och engelska i tal och skrift

Omfattning: Heltid

Startdatum: Omgående

Placering: Stockholm, Upplands Väsby

SCN har ett samarbete med Kraftsam så externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes vänligt men bestämt.

För frågor är du välkommen att höra av dig till ansvarig rekryterare på liza.diakova(@)kraftsam.se eller Amir@kraftsam.se

Välkommen med din ansökan!