Vi är Stratsys – ett växande SaaS-bolag som erbjuder lösningar och produkter som digitaliserar och förenklar våra kunders arbetsliv och hjälper dem att få mer ut av sina planer, projekt och strategier. Vill du vara med på resan?

DU ERBJUDS

  • Att bli en del av ett litet team med start-up känsla och entreprenörsanda. Här bryter vi ny mark där du ges stort utrymme att vara kreativ. 
  • Arbeta med komplex nykundsförsäljning och affärsutveckling, du ges möjlighet att påverka hur våra produkter skall paketeras för att skapa mest värde hos kunden.
  • Att bli en del av ett modernt SaaS-bolag som satsar stort på digital marknadsföring och försäljning. 
  • Vi på Stratsys tror på en stark företagskultur och att ha roligt tillsammans på jobbet. Läs mer om vår kultur och våra förmåner här! 

OM ROLLEN 

I rollen kommer du ansvara för nykundsbearbetning och nykundsförsäljning vilket innebär hela köpprocessen från första mötet med potentiella kunder till dess att ni hittat rätt erbjudande och träffar avtal. Du: 

  • Arbetar uppsökande mot potentiella kunder samt skapar medvetenhet och intresse för våra produkter genom möten och relationsbyggande dialog med beslutsfattare.
  • Driver affärer hela vägen i mål med hjälp av gott affärsmannaskap.
  • Arbetar med nyförsäljning av komplexa IT-system. Läs mer om våra produkter och lösningar här!
  • Är en god rådgivare och affärsutvecklare åt kunden under köpprocessens gång.

Vi älskar att skapa nytta för våra kunder och möta dem där de är vilket gör att Inbound Marketing, Social Selling och (digitala) kundevents är självklara arbetssätt för oss. Vi använder Hubspot som CRM-system idag och satsar stort på digital försäljning. Rollen innebär stora möjligheter och frihet att bygga dina egna affärer. 

DIN BAKGRUND

  • erfarenhet av arbete inom komplex försäljning, har du även erfarenhet som konsult eller i annan verksamhetsnära roll som är relevant för oss, så är detta meriterande.
  • erfarenhet av försäljning inom IT-branschen och SaaS lösningar
  • en universitetsutbildning inom ekonomi eller liknande
  • tidigare erfarenhet av CRM-system och ett stort intresse av att driva ditt arbete med hjälp av digitala kanaler och plattformar.
  • Meriterande om du har erfarenhet av processer kring intern styrning och kontroll (GRC) och/eller hållbarhet.
  • Meriterande om du arbetat med våra fokuserade branscher inom privat sektor. Se branscher

OM DIG

För att trivas i rollen ser vi att du lockas av en miljö med entreprenörsanda där alla processer ännu inte finns på plats. Du älskar försäljning och lockas av digitalisering och tech-branschen. Att arbeta mot högt uppsatta mål och leverera resultat är något du är van vid. Vidare trivs du bra med att arbeta i team och vill vara en del av en företagskultur där vi vinner tillsammans och är måna om att ha kul längst vägen. Du besitter en personlig mognad och är trygg i att föra dialoger med och presentera för beslutsfattare. Laganda, positivitet och viljan att vara med på en tillväxtresa är något du värdesätter högt

 

OM OSS

We create Work-Life Simplicity! Vi brinner för vår vision: att förenkla våra kunders arbetsliv med hjälp av våra smarta produkter och professionella tjänster.

Ser det här ut som en roll för dig? Tveka inte, visa ditt intresse redan idag! Tänkt tillträde är Q1 2022 men vi hanterar ansökningar löpande.

Stratsys AB har ett samarbete med Kraftsam R&B AB så externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes vänligt men bestämt. Vid frågor om tjänsten kontakta Andreas.Bergin@kraftsam.se
Välkommen med din ansökan!